Geachte lezer,
Wij zouden het zeer op prijs stellen wanneer u ons feedback wilt geven op onze dienstverlening. Daartoe kunt u onderstaande vragenlijst invullen; dit neemt ca 10 minuten in beslag. Onderstaande zijn een aantal stellingen geformuleerd over het ‘ideale’ functioneren van ons verzuimbeleid en het team van bedrijfsartsen, de regiehouders schadelastbeheersing, de teamassistentes en A&O-adviseur. Wilt u op basis van uw ervaringen, aangeven hoe dit naar uw inschatting daadwerkelijk/feitelijk is en tevens hoe belangrijk u dit aspect vindt.
Aan het eind van de vragenlijst kunt u aangeven wat naar uw mening de sterke punten zijn van de verzuimbegeleiding en waarop dit zou kunnen worden verbeterd.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.
Uw functie*
Uw werkgever*
Uw afdeling*
* Verplicht veld.
1. Mijn werknemers van onze organisatie weten hoe zij voor het spreekuur van de bedrijfsarts een afspraak moeten maken.
Huidige situatie in zeer geringe mate van toepassingin geringe mate van toepassingenigszins van toepassingin hoge mate van toepassingaltijd van toepassing
Belang zeer onbelangrijkonbelangrijkenigszins van belangbelangrijkzeer belangrijk
1a. Het proces van uitnodiging voor het spreekuur bij de bedrijfsarts verloopt adequaat.
1b. Indien van toepassing: Ik zorg dat de ‘folder bezoek bedrijfsarts’ met uitleg over het spreekuurcontact aan de werknemer wordt toegezonden voordat deze het spreekuur bezoekt.
2. Het is mij duidelijk welke voorinformatie en vraagstelling de bedrijfsarts nodig heeft voorafgaand aan het contact met een werknemer.
Huidige situatie in zeer geringe mate geldt van toepassingin geringe mate van toepassingenigszins van toepassingin hoge mate van toepassingaltijd van toepassing
2a. Ik word daarbij voldoende ondersteund.
3. Na ieder consult ontvangen de werknemer en ikzelf tijdig een advies per mail of in ons systeem.
3a. Dit advies is gemakkelijk en snel terug te vinden.
3b. Dit advies is adequaat en goed uitvoerbaar.
3c. Ik weet wat ik moet doen als de bedrijfsarts aangeeft dat de Wet verbetering Poortwachter niet van toepassing is.
4. De bedrijfsarts is na het consult goed bereikbaar voor uitleg aan mij.
5. De bedrijfsarts coacht mij bij het effectief omgaan met het duurzaam inzetbaar, productief en gezond houden van werknemers.
6. De bedrijfsarts geeft voorlichting over zaken rond arbeid en gezondheid aan individuen, groepen werknemers en/of officiële werknemersvertegenwoordigers.
7. De bedrijfsarts is op de hoogte van relevante wettelijke bepalingen in onze bedrijfstak.
8. De bedrijfsarts is op de hoogte van de organisatorische inrichting, arbeids- omstandigheden en relevante interne regelgeving in ons bedrijf/organisatie.
9. De bedrijfsarts besteedt tijdens het spreekuur aandacht aan gezondheidsadvisering in het algemeen (BRAVO thema’s: bewegen, roken, alcohol/drugs, voeding en ontspanning e.d.).
10. De bedrijfsarts adviseert (gevraagd en ongevraagd) over mogelijkheden om de gezondheidssituatie in onze organisatie te verbeteren.
11. Wanneer ik een klacht heb over een functionaris (bedrijfsarts, regiehouders, teamassistentes, A&O-deskundige) of deze fouten maakt, rapporteert en bespreekt de betreffende functionaris dit volgens de geldende afspraken en koppelt daar verbeteracties aan.
12. Het werk van de functionarissen (bedrijfsarts, regiehouders, teamassistentes, A&O-deskundige) is effectief en doelmatig georganiseerd.
13. De bedrijfsarts heeft duidelijke afspraken voor waarneming tijdens zijn/haar afwezigheid (vakantie, ziekte e.d.).
14. Ik word adequaat gecoacht als leidinggevende/P&O bij het effectief sturen op schadelastbeheersing.
15. Bij schadelastbeheersing is er in advisering een goed evenwicht tussen de belangen van werkgever en van werknemer.
16. De bedrijfsarts levert goede kwaliteit ten aanzien van zijn/haar primaire taken (zoals: verzuimbegeleiding, spreekuur, advisering arbeid/gezondheid e.d.).
16a. De bedrijfsarts heeft goed zicht op de resultaten die hij/zij bereikt.
17. De regiehouders schadelastbeheersing leveren goede kwaliteit ten aanzien van zijn/haar taken (zoals: begeleiding schadelastbeheersing, RSB-FDT, coaching van leidinggevenden, P&O en werknemers e.d.).
17a. De regiehouders schadelastbeheersing hebben goed zicht op de resultaten die hij/zij bereiken en dit delen ze met mij.
18. De bedrijfsarts adviseert adequaat over doorverwijzingen naar interventies en providers (BMW, AD, Psychische analyse, Multidisciplinaire trajecten etc.).
19. De functionarissen (bedrijfsarts, regiehouders, teamassistentes, A&O-deskundige) lossen meningsverschillen met de werkgever goed op.
20. De functionarissen (bedrijfsarts, regiehouders, teamassistentes) lossen meningsverschillen met de werknemer goed op.
21. De functionarissen (bedrijfsarts, regiehouders, A&O-deskundige) zijn goed in staat op diverse niveaus adviezen te formuleren en zijn/haar voorstellen te realiseren.
22. Ik voel mij door de functionarissen (bedrijfsarts, regiehouders, teamassistentes, A&O-deskundige) gesteund bij het effectiever om leren gaan met gedrag van werknemers.
23. Wij vormen als leidinggevenden, P&O en bedrijfsarts een goed team wat samenwerkt in de verzuimdriehoek.
23a. De communicatie tussen de bedrijfsarts en mij verloopt in het algemeen goed.
23b. De mondelinge communicatie tussen de bedrijfsarts en mij verloopt goed.
23c. De schriftelijke communicatie tussen de bedrijfsarts en mij verloopt goed.
24. De begeleiding komt overeen met de informatie vanuit de consensusbijeenkomst.
25. Ik voel mij door de regiehouders gesteund bij het effectiever om leren gaan met schadelastbeperking voor zowel werkgever als werknemer.
26. Ik voel mij door P&O gesteund bij het effectiever om leren gaan met gedrag van werknemers.
27. Het FDT-overleg geeft mij informatie over te beinvloeden factoren in verzuimgedrag van werknemers en helpt mij bij de verzuimbegeleiding van mijn werknemers en mijn team.
28. De tool ‘de Emmeranalyse (Emmeren met Otto)’ is goed bruikbaar in de praktijk, indien u deze training nog niet heeft gehad kunt u deze vraag overslaan.
29. De tool ‘TTC-analyse’ is goed bruikbaar in de praktijk, indien u deze training nog niet heeft gehad kunt u deze vraag overslaan.
30. Ik ervaar het FDT overleg als zinvol.
Aanvullende feedback Wellicht hebt u aspecten gemist in bovenstaande lijst of wilt u aanvullend nog iets kwijt. Graag hieronder uw opmerkingen.
Ik heb bij de volgende vragen een opmerking
Wat zijn de sterke punten van de dienstverlening?
Op welke punten zou de dienstverlening zich kunnen verbeteren? Wat zou u zelf willen/kunnen bijdragen om de dienstverlening te verbeteren?